Most olyan módszer birtokába jutsz, aminek bevezetéséhez mindössze 20 nap kell, és amely segítségével legalább 200 új vendég bizalmát nyerheted majd el havonta.
Ma még mindig az egyik legeredményesebb és legköltséghatékonyabb reklámozási – és direkt vendégszerzési – forma, amit használhatsz szállodásként, az az e-mail-marketing és az inbound marketing, vagyis a listaépítés sokféle eszköztára.
Akadnak olyan szállodai marketingesek, akik szerint a hírlevelezés nem működik, de az, hogy ők tévúton járnak, csak erősítik a te lehetőségeidet.
26 éve dolgozom a szállodák világában, 22 éve szállodai marketingesként, 10 éve az online marketingre fókuszálva.
Most ennek a 26 évnek minden tapasztalatát gyűjtöttem össze és adom át neked, hogy olyan hírlevélkampányokat készíthess, amelyekkel egyszerre elnyered a potenciális vendégeid figyelmét és magad mögé utasítod a konkurenciát.
Pár évvel ezelőtt megbízóimmal együtt mi is hasonló problémákkal küzdöttünk.
Biztos ismerős a helyzet, amikor mondvacsinált akciókkal, óriási kedvezményekkel és olyan nagy szavakkal, mint a “soha vissza nem térő alkalom”, “last minute ajánlat” próbálsz újabb és újabb foglalásokra szert tenni.
Ez az a szituáció, amikor erős a sales nyomása és a foglalási kényszer. Persze idővel aztán a szobák nagy része valahogy mégiscsak megtelik, de te mégis nyugtalan vagy az eredmények és a kampány sikeressége miatt.
Marketingesként évek óta küzdök az ellen, hogy a szállodai marketingesek elkerüljék a hasonló helyzeteket és az ebből eredő problémákat. Tapasztalatból mondom, hogy a számok soha nem igazolták az ilyen ad hoc és last minute kampányok eredményességét.
Ráadásul rengeteg munkaórát is bele kellett ölnöm. Arról már nem is beszélve, hogy közel sem lehetett tervezhetőnek titulálni az ilyen módon begyűjtött foglalásokat.
Most van itt az idő! Neked is szemléletváltásra van szükséged!
Alkalmazni az e-mail marketing eszközeit, integrálni a marketing folyamataidba a különféle listaépítő módszereket és automatizált hírlevélkampányokat készíteni.
Legyen szó bármilyen marketingmegoldásról, alapos és tudatos tervezés nélkül idővel a legjobb eszközök is csődöt mondanak. Ezért az első lépés az lesz, hogy elárulom, hogyan tervezd meg az e-mail-kampányod részleteit, milyen lépéseket kell betartanod a tervezés során. Ehhez készítettem el a „Hírlevélsorozat Tervező Csekklistát 85 kérdéssel”. Nézz bele a kivonatba, ha érdekel >>>
Mindehhez ráadásul ajándékba adok neked 52 db kampányötletet, ami az értékesítést segítő hírlevélkampányaid alapköveként szolgál és nem utolsó sorban megduplázhatod vele a feliratkozóid számát. A hetekre bontott „Kampánytervező határidőnaplóban” a témákon kívül azt is megadom, hogy milyen határidőkkel kalkulálj.
Talán nem jelent újdonságot számodra, de az ütős hírlevélkampány alapja a jó lista. Enélkül csak sötétben tapogatóznál. Megmutatom, hogyan tudsz úgy kommunikálni a termékedről, szolgáltatásodról, hogy azt a család döntéshozói a magukénak érezzék.
Elmondom továbbá, hogyan tudsz online és offline is értékes feliratkozókat gyűjteni – akiket a későbbiekben vendégekké konvertálsz majd és milyen csalikat használj (kattints ide az ízelítőért). És ráadásként egy hibrid módszerrel is megismertetlek.
A marketing egyik alapköve a célcsoport-meghatározás. És ez alól a szállodai marketing sem kivétel. A buyer persona profilalkotási útmutatóval segítek neked abban,, hogy magad is le tudd kutatni a saját célcsoportod.
De itt még nincs vége. Hogy azonnal el tudd kezdeni a munkát, adok egy leírást a 3 fő vendégtípusról (a kisbabákkal, a kisgyermekekkel és a kamaszokkal utazókkal), és mindegyikkel kapcsolatban tippeket is arra vonatkozóan, hogyan kommunikálhatod a szállodád előnyeit és értékeit a számukra legérthetőbb és legkecsegtetőbb módon.
Kidolgoztam továbbá 7+1 buyer perszona profilját családbarát szállodákra szabva, ami mellé adok neked egy letölthető sorvezetőt is a buyer personák megalkotásához, hogy egyedül is el tudd készíteni a sajátjaid.
Biztos vagyok benne, hogy ezt az oldalt olvasva már többször megfordult a fejedben, hogy tényleg nagyon kecsegtető e-mail-megoldásokról vagy szó, de honnan lesznek a szállodának feliratkozói? Természetesen erre is gondoltam.
A „8 lépéses Hírlevélsorozat Tervező Módszer” ezen fejezetében 3 olyan csaliötletet osztok meg veled, amelyek garantáltan működnek a családos célcsoportodnál is. És ahogyan azt már megszokhattad, az elméleti tanácsok mellé gyakorlati megoldásokat, inspirációkat is hozok neked. Ebben a részben például külföldi családbarát szállodák csalijairól készítettem kimutatást.
Ezen a ponton már majdnem mindened megvan egy tökéletes e-mail-kampányhoz. Tudsz tervezni, célcsoportot meghatározni, listát építeni és csalit írni. Már “csak” az e-mail megírása van hátra. Aggodalomra semmi ok, ebben is segítek.
Egy hatékony e-mail egy jó tárgymezővel kezdődik, és egy ütős címsorral folytatódik. Ha valamelyik hiányzik, máris drasztikusan csökkenek az esélyeid arra, hogy egyáltalán végigolvassák a leveled. Éppen ezért 36 konkrét példán keresztül mutatom be, hogyan írj eszméletlen tárgymezőket és címsorokat – mindezt természetesen kifejezetten szállodai kontextusban, családbarát kommunikációs célzattal.
A legtöbb tanácsadó itt már rég meghúzta volna a vonalat. Itt azonban szó sincs ilyesmiről. Addig nem engedem el a kezed, amíg egy komplett automatizált, családbarát e-mail-kampányt össze nem tudsz rakni. A következő állomás: a szoftverekkel kapcsolatos tanácsadás.
Ebben a részben elmondom, milyen szoftverekkel készíthetsz igényes csalit, figyelembe véve azok formátumait, illetve arról is részletesen beszélek, miként automatizálhatod a kampányaid.
Az automatizáláshoz szükséges szoftverek listáját is összegyűjtöttem neked.
Mindegy, hogy magadnak számolsz el a kampányok eredményeivel, vagy egy megbízó felé kell bizonyítanod, a mérések elengedhetetlenek a következtetések megvonásához. Még egy ütős kampány is fejleszthető, ha előzetesen kiépíted a megfelelő mérési pontokat.
Elmondom, milyen mutatókra figyelj, amikor összegzed a kampányod eredményét. És arról is szó lesz, milyen célokhoz milyen mérési pontokat rendelj. Sőt, egy mellékletet is csatolok ehhez a részhez, amelyben egy ízléses kampányértékelő sablont találsz. Ugyanis nemcsak a belbecs számít, hanem a külcsín is.
Az első 7 lépésben olyan tudásanyagot bocsátok a rendelkezésedre, amely segítségével még egy laikus vállalkozó is fel tudja építeni a maga automatizált hírlevélkampányait. A nyolcadik lépésben azonban ennél is tovább megyünk: megmutatom, hogy az említett célcsoportok számára milyen témákban készítsd el a hírlevélsorozat egyes elemeit. Egy kiválasztott témában pedig még az automatizált hírlevélsorozat folyamatábráját is megmutatom.
Beszélek neked a trigger e-mailekről, valamint arról, hogy hogyan emelheted át családbarát szállodai környezetbe a világszerte hódító szövegírási trendeket. Sőt, levéltematikával kapcsolatban is adok néhány hiánypótló tanácsot.
Nem győzöm hangsúlyozni, mennyire fontos a személyre szabottság. És ez nemcsak a családbarát szállodai hírlevélkampányokra igaz, hanem a tanulási folyamatokra is. Ha valóban hatékony automatizált hírlevélkampányokat szeretnél készíteni, bizony előnyödre válik, ha olyasvalakitől tanulod meg mindezt, aki maga is évek óta ebben a közegben tevékenykedik.
Ha már egy ideje szállodai marketinggel foglalkozol, az az érzésed lehet, hogy már mindent tudsz. Optimálisabb esetben érzed, hogy valami még hiányzik, csak azt nem tudod, mi az. Vagy tudod, hogy mi hiányzi, csak nincs időd és energiád, hogy kitanuld és alkalmazd.
De jó hírem van! Te már megtetted az első lépést a fejlődéshez, amire most minden eddiginél nagyobb szükséged van. Ha nem elégszel meg azzal, amid most van, akkor jó helyen jársz.
Viszont, ha te úgy gondolod, hogy:
… akkor mi nem alkotunk egy csapatot. Nem egy ligában játszunk, vagyis nem jó helyen vagy. Zárd be az oldalt, hidd el nem fogok megharagudni.
Bővebben olyan gyakorlati tudást, amelynek nemcsak egyes szakmai összejöveteleken veszed hasznát, amikor gyors beszélgetések során kell a tudásunkkal villogni, hanem akkor is, amikor élesben, terepen kell bizonyítani.
20 nap alatt a “hogyan kéne megtöltenem az üresen maradt szállodai szobákat” állapotából az “ilyen gyorsan eredményt hozó kampányt még sosem építettem” érzésébe jutsz. Kevesebb, mint 3 hét alatt havonta 200 új vendég bizalmát nyerheted el, annak a 8 lépésnek a segítségével, amit a tervező módszer által megosztok veled.
És ez még nem minden.
Ahogyan minden betegséget gyógyító gyógyszer, úgy minden marketingproblémára ható megoldás sincs. Nem szeretném azt állítani, hogy mindenképpen engem keresel. Ezért jobb az elején tisztázni, mikor tudok segíteni neked, és mikor nem.
Ha azonban nem hiszel a változásban, és a fejlődésed érdekében nem vagy hajlandó új módszereket alkalmazni, sajnos nem tudok neked segíteni.
Beával a közös munkát már 5 évvel ezelőtt elkezdtük, amikor stratégiát váltottam. Akkor azt a célt tűztem ki magamnak, hogy több direktben foglaló vendéget és kevesebb jutalékkifizetést szeretnék a jövőben. Az első és legfontosabb lépéssel kezdtünk: hírlevél listát építettünk online és offline vonalon, valamint blogoltunk. 4 hónap alatt felépítettünk egy közel 1000 fős minőségi adatbázist, akikkel aztán a továbbiakban barátilag és eredményesen tudtunk kommunikálni.
A közös munkát 2017-ben egy olyan projekttel indítottuk, ahol egy "alvó lista" felébresztése volt a cél. Bea szakmai tudásával az első hírlevélsorozattal sikerült a listán lévőket aktivizálni és már az első kiküldés után 15%-os megnyitási arányt és 7%-os átkattintási arányt realizáltunk. Ez a szám a többszöri kiküldéssel tovább emelkedett. A kampányt eredményesen zártuk.
Szövegírók voltunk abban a szállodai projektben, amit Bea szinte elsőként a szállodák között, a hévízi NaturMed Hotel Carbona számára állított össze. A buyer perszonákra szabott automatizált hírlevélsorozatot 3 szegmensre építette fel, majd 2 időszakos kampányt készített. A visszajelzések alapján sikeres volt a megvalósítás, hiszen elindult a kétirányú kommunikáció a vendégek és a szálloda között. A vendégek kérdeztek, válaszoltak, ajánlatot kértek, foglaltak.
Ahogy már mondtam, előtted a lehetőség, hogy 20 nap alatt felépítsd a rendszert, és utána folyamatosan havonta akár 200 új vendéggel növeld az adatbázisodat, akiknek könnyedén tudod eladni az üresen álló szállodai szobáidat. De a „8 lépéses Hírlevélsorozat Tervező Módszerrel” ennél többet is kapsz.
A kezedbe kapsz egy olyan módszert, amellyel bármikor könnyedén elindíthatsz egy tematikus vagy buyer perszonákra szabott automatizált kampányt.
Ne állj a saját sikereid útjára. Kattints, vedd meg és válj a legjobb szállodai marketingessé!
Sziné Horváth Beáta vagyok, online marketing, szállodai marketing és e-mail-, valamint tartalommarketing szakértő
26 év szállodákban eltöltött marketinges múltam és a Családiüdülés.hu online portál üzemeltetése alatt több száz sikeres offline és online marketing kampány tervezésében, megvalósításában vettem részt.
2011-től az online marketingre és a családbarát kommunikációra helyeződött át a figyelmem. Két éve pedig kiemelten az e-mail marketing, a tartalommarketing, valamint az inbound marketing technikák bevezetésére és azok szállodai gyakorlatba való átültetésére ösztönzöm a szállodai marketingeseket, tulajdonosokat, üzemeltetőket, valamint segítem őket a teljes kivitelezésben.